Cinque Terre, Portovenere

8/20/2017

Třetí část dovolené v Itálii jsme strávili u moře. Než jsme se ale přemístili, stihli jsme navštívit krásnou Sienu, která leží ve střední částu Toskánska. Cihlové domy, táhlé ulice, kopce, krásné výhledy a zajímavé pouliční osvětlení. Na Piazza del Campo si vyjděte na věž Torre del Mangia. Sice si vyšlápnete po pěkně úzkých schodech několik pater, ale za odměnu máte město jako na dlani. Za vidění stojí i nádherná katedrála Duomo di Siena, která je snad ještě hezčí než ta ve Florencii. Když nám po objevování města vyhládlo, objevili jsme v jedné z uliček super obchod s čerstvou pizzou a delikatesami. Už si bohužel nevzpomínám na jméno, ale ta pizza, tak byla dokonalá. Lepší street food s výhledem na město, jsme neměli.

Ze Sieny, jsme se vydali směr naše ubytování přes Pisu. Přijeli jsme akorát při stmívání, ale to nám vůbec nevadilo, protože takovou dominantu, jakou je šikmá věž, nejde přehlédnout. Stejně jako ty stovky turistů povalujících se na trávníku před ní. Město moc hezké, obzvlášť centrum, ale na mě zase až moc turistické. Třeba někdy mimo sezónu...

Večer jsme dorazili do oblasti Ligurie poblíž Cinque Terre. Měli jsme přes booking rezervovaný apartmán v Aulla. Za mě nejhezčí místo. pokoj sice obyčejně zařízený, to ale vynahradila zahrada s terasou, venkovním bazénem, grilem a výhledem na hory. Božský klid, protože celý dům se nacházel na kopci, takže nikde žádní zvědaví sousedé. První den jsme tu měli sousedy, ale další dny jsme si to tu užívali celé sami pro sebe. Přes den jsme jezdili na výlety a odpoledne jsme trávili tady, protože nám tu nic nechybělo. Soukromá grilovačka u bazénu se sklenkou prosecca, které nic nechybělo. Dělali jsme si na grilu čerstvé rybky nebo grilovali krevety a užívali si mořské hody snad každý večer. Věřili byste, že tu mají ryby levnější, než třeba vepřové? Ráj. Tady bych chodila nakupovat ryby každý den.

Druhý den po příjezdu jsme se na doporučení přátel jeli podívat do krásného přímořského městečka Portovenere. Nádherný přístav se starým historickým centrem. Barevné domky hustě posázené vedle sebe skrývají úzkou uličku, kterou se dostanete na skalnatou část, na níž se tyčí místní kostel San Pietro. Je z něj pohádkový výhled na skalní útesy a tyrkysově modré moře. Když se podíváte na druhou stranu, vidíte zátoku posetou čluny a loděmi. Je to hodně oblíbené místo pro dovolenou. Je to znát i podle množství aut a přecpaných parkovacích míst. My zaparkovali auto až hodně vysokou nad centrem, protože se jinde prostě nedalo. Nad městem je ještě jedna vyšší vyhlídka, než ta od kostela. Sem se určitě jděte podívat. Ty scenérie jsou jak malované.

Další den jsme si řekli, že auto raději necháme doma a na tipy místních se vydali do La spezia na vlak směrem Cinque Terre. V letní sezóně je to hodně exponované místo a auto tu v tu dobu nedává moc smysl. Dá se tu sehnat Cinque Terre karta, kde máte jízdné na vlak i vstup na trekovou trasu za zvýhodněnou cenu. Doporučuju jí sehnat, vyplatí se. Vlak vás vezme skoro do samotného centra všech pěti měst, ze kterých se Cinque Terre skládá. My si udělali první zastávku ve vesničce Riomaggiore. Ty hostě posázené domečky skoro hned na moři určitě znáte ze spousty fotek. Já si tohle místo nemohla nechat ujít. Vyplatí se přivstat, protože brzo ráno tak máte šanci, že tu nebudou davy turistů.

Další místem je Manarola, kde se domky tyčí vysoko do skla a lemují tak celý útes.Takové místo, kde se skoro zastavil čas a vy máte chuť si představovat, jestli se to od těch dávných dob nějak změnilo.

Pokud máte na nohách pohodlné boty a dostatek pití, vydejte se na trek kolem útesů z Vernazzy do Monterosso. Trasa je super, ale ne moc v tom letním vedru. Pokud máte Cinque Terre kartu, máte v ní zahrnutý i vstup na vyhlídku a můžete si to prodloužit až to Monterosso. Bohužel má ale takový nápad x jiných lidí a tak se budete pořád někomu vyhýbat. Za se vám ale naskytnou nádherné výhledy na moře a můžete ulovit super fotky.

Poslední zastávkou bylo zasloužené koupání v Monterosso. Tak moc jsme se těšili do osvěžující vody, že jsme hned shodili věci a šli do moře. Je tu jedna městská i jedna soukromá pláž, takže si můžete vybrat. Nabrali jsme síly a po koupání se vraceli na odpoledne do Aully. Užili jsme si za ty dva týdny v Itálii hodně a já na to teď pořád vzpomínám. Sice nebylo, moc času na odpočinek, ale zase těch zážitků Pořád nevím, jestli by mi vyhovovala spíše válecí dovolená, nebo něco v takovém stylu. Jak to máte vy? Jezdíte raději na jedno místo nebo jste spíš na roatripy?

You Might Also Like

8 komentářů

1. WAU, krásne fotky, super výlet a zážitok.. nádherné miesta a kopec spomienok.. inak tam na fotke s cerveno bielymi satmi si ty? su krásne.. :)

www.sinnamona.blogspot.com

OdpovědětVymazat
  2. Moc děkuju! Itáli je krásná, jednou ji snad procestuju celou. Jj, ty šaty už mám v jedno starším outfit postu tady: http://www.boulevarddeprague.com/2017/06/red-poppy-dress.html

3. Siena je naprosto kouzelná! :) Moc krásné outfity na fotkách, úplně do těch míst zapadáš, nejvíce se mi líbí ten narůžovělý a ten klobouček k tomu :)! Krásný :)

Odpovědi
    1. Děkuju, já se přiznám, že ty outfity jsou cílené. Ale na fotkách to pak právě neruší to okolí a všechno je v harmonii. Pro mě pozitivní detail...

Vymazat
    2. I za cílené outfity obdiv, protože neřekla bych, že je nejlehčí si sbalit kufr na dovču tak, aby si pak takhle krásně zapadla se vším do prostředí! :) Takže super! :)

3. Tak když se držíš pár základních barev a ton v tón, než nějakoé divočiny, tak to tak těžké není. Bílou sladíš všude :)

4. Sleduji Tě na instagramu a už tam obdivovala Tvoje krásné fotky! :) Jak píše Barča nademnou, ty outfity jsou opravdu skvělé a taktéž se mi nejvíce líbí ten růžový! :) A myslím, že je to skvělý nápad si fotky a outfity k tomu tahle předem promyslet! :) V Siene jsem zatím nebyla, ale Cinque terre už jsem obdivovala tolikrát, že bych se tam měla co nejdříve podívat! :)

LifestyleBirdie

OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Podívej a teď v půlce září tam končí sezóna, takže ideální čas tam zajet. Bude tam míň turistů a nebudeš platit všude za parking. Navíc i apartmány a hotely už budou asi prázdnější a teplota nebude tak vysoká, jako když jsme tam byli my. Já bych tam příště asi jela jedině před nebo po sezóně. A díky, takhle mě to baví ladit :)