Na Kmíně

8/03/2019

První manželský víkend jsme dostali pozvání do krásného penzionu Na kmíně, který je v obci Obříství směrem na Mělník.
Takže takový malý ráj nedaleko Prahy, kam dojedete autem fakt za chvilku. Po svatbě z nás konečně spadnul všechen stres a tešili jsme se na společně strávený čas bez všech povinností a starostí. eda hlavně já to tak prožívala, proto jsem se sem tolik těšila, protože jsem věděla, že už budeme mít po všem a já si budu moct konečně užívat léto.

Na kmíně je rodinná usedlost, která si prošla postkomunistickými tahanicemi a část se vrátila do rukou majitelky Denisy, která téhle zemědělské stvabě chtěla vdechnout nový život. Pustila se do náročné rekonstrukce a já vám chci ukázat, co se díky času a práci dá vybudovat z bývalé konírny. Penzion s bistrem si díky citlivé rekonstrukci zanechal původní ráz, stropy zdobí oblouky, zvenčí kamenná zídka a zdi jsou tak široké, jako se stavěly kdysi. Miluju staré stavby, kterým majitelé vdechli nový živost. Sama bych si jednou chtěla něco takového zvelebit, novostavby mě moc nelákají, nemají duši. Ale tohle místo na vás naopak dýchne, je tu klid a cítíte se tu jako doma.

Celou dobu od příjezdu se o nás starala Stáňa Mutlová, která Denise s penzionem vypomáhá a má pod palcem i místní bistro. Stáňu možná znáte pod značkou Punkrock cakes, která vyšperkovala dezerty a dorty k dokonalosti. Po několika letech neustálé práce to chtělo změnu, a tak její práci můžete obdivovat právě tady. Hned po příjezdu jsme do ruky dostali welcome drink v podobě vychlazeného prosecca s citronovým sorbetem, dokonalá záležitost. Odebrali jsme se na náš pokoj, byli jsme ubytovaní v největším manželském apartmá, který má velkou prostornou ložnici, obývací pokoj s televizí a velkorysou koupelnu s volně stojící vanou a sprchovým koutem. Na tu vanu jsem se mega těšila. Ne že bych ji doma neměla, kdo mě zná, tak ví, že bez vany to u mě nejde. Ale miluju volně stojící vany, i když je to super nepraktická věc, jsou prostě do interiéru úplně nejkrásnější.

A abych nezapoměla zmínit, přesně tohle apartmá je ideální pro novomanžele, kteří se rozhodnou zpečetit svůj sňatek právě tady na Kmíně. Poloha nedaleo Prahy je ideální kvůli dojezdu svatebčanů i všech dodavatelů a v přilehlé stodole se dá zorganizovat i svatba pro 100 a více hostů. A protože tady se svatbami teprve začínají, budete mít jistotu, že tohle místo ještě není profláknuté.

V pokoji jsem byla hned jako doma. Velkou výhodou jsou dve samostatné skříně, do kterých se vejde všechno, co potřebujete. Na cofee stolku nás čekaly ručně vyráběné čokoládové pralinky ze Stániny dílny. Vypadaly tak krásně, že je byla škoda sníst, ale neodolali jsme. Doufám, že je Stáňa bude vyrábět i do krabiček s sebou, to bych si tam pro ně rozhodně zajela :)

Přes oběd nám po cestě vyhládlo, tak jsme si sedli po ubytování na venkovní zahrádce a dali si lehký oběd. Manžel výbornou paštiku s karamelizovanou cibulí a krémovou polévku a já jsem šla do opečených noků se slaninou a hráškem. Všechno super. Ten den jsme si pak dali jen procházku po okolí a zajeli se vykoupat, protože bylo hezké počasí a pak si večer užívali při sklence vína a dobrotách pod rozsvícenými žárovkami. Prostě romantika ve dvou. A já si večer konečně užila tu vanu :)

Druhý den nás po probuzení čekala domácí snídaně. Stůl plný pečiva, vajíček, křehkých croissantů, uzenin a sýrů a voňavé kávy. Ani nevím, jak se to do mě všechno vešlo. Já prostě miluju hotelové snídaně a nikdy neodolám všemu, co mám před s sebou. Prostě si to nemůžu odepřít, znáte to taky?

Abychom po té snídani neusnuli, tak jsme se vydali raději na výlet, abychom ten den jen nejedli a nespali. Zajeli jsme autem do Sedlce a odtamtud po turistické trase šli po svých směrem Kokořín. Cestou jsme se stavili u zámku Kokořín, kde jsme v si v hospodě U koně dali porci zmrzliny. Odtud pak už směr hrad a cestou jsme míjeli super výhledy. Jelikož jsme si už ale jednou střihli jeho prohlídku, vraceli jsme se postupně k autu a dojeli do Mšena, kde je krásné koupalište a zakotvili to raději u bazénu. Sem si určitě udělejte výlet, vstupné pár korun, sezení v trávě a prostorný bazén. Neznám snad hezčí koupaliště, než je tohle.

Večer jsme chtěli na večeři u nás, ale bistro má v sobotu jen do sedmi, tak jsem skončili na náměstí ve vedlejší restauraci, kde vaří všechno možné, ale Na kmíně to umí rozhodně lépe. Pokud byste nechtěli spěchat na penzion, skuste si tu s personálem domluvit, ať vám na večeři připraví třeba studené prkénko se sýry a uzeninami. Na večeři ideální kombinace třeba s dobrým vínem, které si můžete vychutnat pod širým nebem. Ty západy slunce tu totiž stojí za to. A už jsem zmínila, jak boží dezerty tu v bistru mají? Dorty, cheesecake, sušenky, coociesky, nebo třeba božské minipavlovy. Škoda z domácí výroby nic neochutnat . A když budete chtít, můžete si nechat dobroty zabalit do krabičky a dát si piknik třeba u Labe, kde si můžete počkat na přívoz do Mělníka a udělat si výlet po městě. To jsme tentokrát vynechali, protože ty odjezdy a příjezdy nám moc nevycházeli a museli bychom to kymbinovat s autobusem nebo jiným odvozem zpět.

Kam se ještě vydat po okolí? Třeba na koupačku k Máchovu jezeru, které odtud už není tak vzdálené.  Nebo do pískovny Ovčáry, kde je taky v létě parádní koupání. Nebo se vydejte do Želíz ke skalám Čertovy hlavy, kam se chci taky ještě někdy podívat. Za výlet stojí zámek Nelahozeves, kam se dá vypravit i s celou rodinou, mívají akce totiž i pro děti.

V neděli jsme se po vydatné snídani začali pomalu balit. Pomalu proto, že to ráno bylo namáhavé s plným spokojeným bříškem, ale taky proto, že tady člověk snadno zapomene na pracovní týden, a tak se mu odtud vůbec nikam nehcce. A věřím, že až tu budete, tak vám taky ne. Doufám, že vám tenhle tip na další hezké místo přijde vhod. Koukněte ke mně na Instagram, kde mám z tohohle víkendu ulozené stories. uvidíte celý penzion, pokoj i tipy na výlety.